درمان‌های شگفت‌انگیز با «سبوس گندم»

مصرف روزانه سبوس گندم در زنان، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

با مصرف روزانه سبوس گندم می‌توان از ابتلا به بیماری‌های پوکی‌استخوان، یبوست« اختلالات روده بزرگ»، کم‌خونی، چاقی، چربی‌خون، سرطان روده، بیماری‌های قلبی و عروقی، سوء هاضمه، ‌ضعف اعصاب، ضعف عمومی و جنسی پیشگیری کرد.

سبوس، جدار خارجی گندم است که دارای مقادیر زیادی از مواد فسفردار، همچنین دارای انواع ویتامین‌های E و B ،‌آهن، منیزیم، روی و کمی کلسیم است.ویتامین E و روی موجود در سبوس از ریزش و سفید شدن زود هنگام موی سر جلوگیری و باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود.

فیبر موجود در سبوس موجب می‌شود هضم مواد نشاسته‌ای با سرعت کمتری انجام شود که در نتیجه قند به آهستگی و به میزان کم‌تری وارد خون شده و همچنین از بالا رفتن یک‌باره قندخون جلوگیری می‌کند.

عضو جامعه اسلامی احیاء گیاه درمانی ایران گفت: در تنظیم سیستم گوارش و رفع یبوست هیچ ماده‌ای با قدرت سبوس برابری نمی‌کند و سبوس موجب رانش مدفوع در طول لوله‌های روده کوچک و بزرگ شده و تحرکات موجی شکل روده‌ها را تقویت می‌کند، در نهایت ملین و برطرف کننده یبوست است.

فیبرهای محلول با اتصال به اسیدهای صفرا که دارای کلسترول هستند مانع جذب آن‌ها می‌شود و از این طریق چربی و کلسترول خون را کاهش و از چاقی جلوگیری می‌کند.فیبر موجود در سبوس برای درمان یبوست و تنظیم سیستم گوارش بسیار مفید است.

سبوس گندم از بیشتر املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدن به اندازه کافی برخوردار است لذا مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی به مادران توصیه می‌شود و چنانچه به طور مداوم مصرف شود عامل افزایش قد در کودکان و نوجوانان نیز خواهد شد.

طریقه مصرف سبوس گندم این است که روزانه برای هر نفر یک تا دو قاشق غذاخوری در داخل انواع غذاهایی چون انواع سوپ‌ها و آش، سالاد، ماست و انواع خورشت‌ها، کتلت، کوکو سبزی و سیب‌زمینی،‌ انواع خوراک‌ها ریخته شود و یا یک قاشق مرباخوری داخل یک لیوان شیر و یا انواع آبمیوه‌ها استفاده شود.

ماسک صورت سبوس

یک قاشق غذاخوری سبوس گندم، دو قاشق ماست تازه را کاملا مخلوط نموده پس از ۵ دقیقه به عنوان ماسک صورت مصرف نمایید و ۱۵ دقیقه بعد با آب ولرم بشویید.

سس سبوس

از مخلوط یک قاشق غذاخوری سبوس،‌۶ قاشق غذاخوری آبلیمو، یک قاشق روغن زیتون و مقدار کمی نمک می‌توان سس سبوس را استفاده کرد.

تهیه سوپ برای درمان یبوست

«آلو، روغن زیتون، برنج نیمه ایرانی، اسفناج، ‌کدو سبز رنده شده و جعفری» را مخلوط کرده و زمانی که سوپ پخته شد و آماده ظرف کردن بود یک یا دو قاشق غذاخوری سبوس را داخل سوپ ریخته و شب‌ها به جای شام میل کنید.

برای پیشگیری از سفیدی و ریزش مو

یک قاشق سبوس گندم را با یک لیوان آب جوش دم کرده ( حرارت غیر مستقیم) سپس آب آن را صاف کرده، دو سوم آن را میل کنید و یک سوم آب آن را به سر بمالید.